tisdag 24 november 2009

Lev!

En kommentar jag har gjort i en annan blogg:

"Att leva är en risk.
Jag lever ett liv där jag kan acceptera om jag dör. Jag är beredd på att jag kan dö när som helst, men jag låter inte den rädslan hindra mig. Det motiverar mig till att leva mitt liv med en strävan efter att få den njutning och skönhet som jag kan få ut av livet. Alltid söka efter det positiva och bra, men utan att igrorera det som är negativt och dåligt. Det behöver vara en balans.
De gånger livet inte alltid är så vackert, så ser man hur bra man hade innan och hur bra allt som kommer efter att vara.
Mod är inte att vara orädd, utan det är att veta vad som behövs göras och det som behövs göras att att leva ett liv värt att kommas ihåg.

Det är bara att gråta på, för tårana kommer att ta slut en dag."

Ibland får jag bara till det. Så låt inte rädslan styra er men låt er inte heller vara hel orädda.

Inga kommentarer: